Satunnaisten Seikkailijoiden tämän kertainen matka suuntautuu Cartagenaan Kolumbiaan Karibian aalloille. Joukkueena tällä kertaa Sakke Pesola, Kimmo Aromaa ja Arttu Tolvanen. Lennot ja majoituksen varaukset tehtiin hyvissä ajoin sekä veneen vuokrauksesta sopiminen ja purjeiden toimitus kisapaikalle. Kaikki piti siis olla valmista ja eikun reissun päälle. Lähtö oli sovittu "viideksi kentälle". Edellisenä iltana sain majoituspaikalta viestin klo 20 jälkeen, että majoitus ei onnistu, koska heillä on jokin sisäinen ongelma. Tarjosivat jotain toista paikkaa jossain huitsin kaukana, joten  päätimme vaihtaa majoituspaikan kokonaan toisenlaiseksi ja otimme apartomentoksen tilalle hotellin. Se ainakin olisi todennäköisesti saatavilla. Alkuperäinen majoituspaikkamme laittoi uuden viestin, jonka sain vasta ollessamme koneen vaihdossa Amsterdamissa, että ongelma on ratkaistu, joten tulemmeko sittenkin. Ilmoitin kohteliaasti, että olemme varanneet toisen majoituksen ja jätämme väliin. Laittoivat parikin uutta viestiä vielä lisää ja vinkuivat edelleen tulemaan kyseiseen majoitukseen.

Lisäksi aamulla lentokentällä tsekatessamme itseämme sisään, kyselivät maahantuloilmoitusta onko tehty. Emme olleet edes kuulleet moisesta, kun netissä oli sanottu, että EU-kansalaiset eivät tarvitse mitään lisäselvityksiä. Saimme kuitenkin ohjeet mistä ilmoituksen saa tehtyä ja ensimmäistä lentoa odotellessamme teimme maahantuloilmoitukset sähköisesti pikakäsittelyllä. Tämä maksoi ain noin 100€, josta selisi luottokorttia vinguttamalla.

Kentällä Sakke vaihtoi vähän paikallista roskarahaa matkaan, jos sitä on pakko käyttää. Kuulemma USD on myös käypä valuutta.

No, kaikkaan yli 20 tuntia reissattuamme, pääsimme Amsterin ja Bogotan kautta Cartagenaan.

Karibian saaria taivaalta kuvattuna. Kohta nämäkin saaret jää veden alle ja ovat vain karikkoja.

Kolumbialaisia "mauste"viljelmiä näkyi sisämaassa melko paljon harsoilla peitettyinä. Pienyrittäjien liiketoimintaa vastustavien tahojen valvontaa vaikeutettu peittämällä viljelmät harsoilla, jotta helikopterista ei pysty näkemään mitä maustetta kukakin kasvattaa.

Koneesta tultiin ulos pihaparkkiin ja kävelimme terminaalille. Silloin huomasi millaisiin olosuhteisiin olimme tulleet. Ilma oli kuin huonommassa saunassa. Iloiksemme totesimme kaikkien ruumassa olleiden tavaroiden tulleen kanssa perille.

Taksilla hotellille ja kirjautuminen sisään. Ensi ei tahtonut löytyä varausta, mutta näytin vahvistuksen kännykällä, niin kaikki olikin selvää. 8.jpg

Hotelli oli melko uusi. Muutamia keskeneräisiä töitä oli vielä, esim toinen hissi oli vielä tekeillä ja hätäpoistumisportaikosta puuttui kaiteet. Käytössä oleva hissi oli suomalaista laatua ja huoneissa oli ruotsalais-suomalaiset kassakaapit.

Pikaisesti kävimme kaupasta hakemassa juotavia kämpälle ja sen jälkeen iltapalalle lähipitseriaan. Muutama paikallinen olut kyytipojaksi, niin oltiin valmiita nukkumaan. Aamulla rantaan etsimään pelivälineitä.